KSeF faktury sprzedaży
Co musisz wiedzieć
Krajowy System e-Faktur (KSeF) jest centralnym systemem administracji skarbowej do wystawiania i otrzymywania faktur ustrukturyzowanych w formacie XML.
Na tej stronie znajdziesz uporządkowane informacje dotyczące tematu: KSeF faktury sprzedaży. Opis koncentruje się na aktualnych przepisach oraz komunikatach Ministerstwa Finansów.
Najczęstsze problemy i rozwiązania
Jak pobierać faktury sprzedaży i zakupu z KSeF?
Faktury sprzedaży wystawione w KSeF są automatycznie dostępne dla nabywcy w systemie. Faktury zakupu pobierasz z KSeF przy pomocy programu księgowego lub bezpłatnej Aplikacji Podatnika. Musisz mieć nadane odpowiednie uprawnienia do odbioru faktur.
FAQ
Jak wystawić fakturę sprzedaży w KSeF?
Fakturę sprzedaży wystawiasz przez program księgowy zintegrowany z KSeF lub przez Aplikację Podatnika KSeF. Dokument musi być w formacie XML zgodnym ze strukturą logiczną FA(2) lub FA(3).
Kiedy faktura sprzedaży jest uznana za wystawioną w KSeF?
Faktura sprzedaży jest uznana za wystawioną w momencie nadania jej numeru identyfikacyjnego KSeF przez system. Do tego momentu dokument nie ma mocy prawnej.
Czy wszystkie faktury sprzedaży muszą trafiać do KSeF?
Od 2026 r. większość faktur sprzedaży B2B musi trafiać do KSeF. Wyjątkami są m.in. faktury konsumenckie (B2C) oraz niektóre faktury zagraniczne. Sprawdź szczegółowe wyłączenia w przepisach.
Jak szybko faktura sprzedaży pojawia się w KSeF?
Faktura pojawia się w KSeF niemal natychmiast po pomyślnym przetworzeniu przez system. Nabywca może ją pobrać zaraz po nadaniu numeru KSeF.