KSeF a kasa fiskalna

Strona opisuje zagadnienie „KSeF a kasa fiskalna” w ramach Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) w oparciu o oficjalne informacje Ministerstwa Finansów.

Co musisz wiedzieć

Krajowy System e-Faktur (KSeF) jest centralnym systemem administracji skarbowej do wystawiania i otrzymywania faktur ustrukturyzowanych w formacie XML.

Na tej stronie znajdziesz uporządkowane informacje dotyczące tematu: KSeF a kasa fiskalna. Opis koncentruje się na aktualnych przepisach oraz komunikatach Ministerstwa Finansów.

Najczęstsze problemy i rozwiązania

Czy kasa fiskalna musi być zintegrowana z KSeF?

Nie – kasa fiskalna online nie musi być bezpośrednio połączona z KSeF. Obowiązek KSeF dotyczy faktur B2B, nie paragonów B2C. Gdy firma żąda faktury do paragonu, od 2026/2027 r. musisz wystawić ją osobno przez KSeF.

FAQ

Czy kasa fiskalna musi być zintegrowana z KSeF?

Do końca 2026 r. nie ma obowiązku integracji kas fiskalnych z KSeF. Od 2027 r. przedsiębiorcy powinni być przygotowani na integrację, szczególnie w przypadku większych firm i sieci handlowych.

Czy paragony z kasy fiskalnej muszą trafiać do KSeF?

Paragony z kasy fiskalnej bez NIP nie trafiają do KSeF. Paragony z NIP do 450 zł do końca 2026 r. również nie wymagają wysyłki do KSeF. Od 2027 r. zasady mogą się zmienić.

Jak wystawić fakturę do paragonu w KSeF?

Faktura wystawiona w KSeF do paragonu musi zawierać numer paragonu oraz unikatowy numer kasy fiskalnej. Pozwala to na powiązanie dokumentów w systemie podatkowym.

Czy muszę wymieniać kasę fiskalną na nową z powodu KSeF?

Nie ma obowiązku wymiany kas fiskalnych. Jednak warto sprawdzić u producenta, czy kasa może być zaktualizowana pod kątem integracji z KSeF lub programem obsługującym KSeF.

Powiązane tematy

Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację Polityki prywatności . Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny internetowej. Przeczytaj naszą Politykę plików cookie .
Akceptuj Odrzuć